Nacionalinė švietimo agentūra. Pradedančiųjų pedagogų stažuotė: kelias į švietimo bendruomenę



Projekto „Tęsk“ komanda parengė metodinį filmą-dalykinę vaizdo priemonę „Pradedančiųjų pedagogų stažuotė: kelias į švietimo bendruomenę“, kurio tikslas – parodyti, kodėl pradedančiajam mokytojui ir švietimo bendruomenei svarbi pedagoginė stažuotė. 

Ugdymo proceso organizavimas ir veikla mokyklos tikrovėje – tarsi kulinarinė meistrystė – rodoma lygiagrečiai su pedagogo darbu, pastarojo organizavimui reikalingomis kompetencijomis, darbo proceso ypatumais. Dirbant mokytoju, kaip ir ruošiant maistą, prireikia milžiniško kruopštumo, kantrybės, žinių, talento bei meilės. Todėl, keliaudami po kulinarijos pasaulį, lygiagrečiai paliečiame pedagoginių stažuočių aktualumą, svarbą, privalumus, iššūkius, kalbamės apie patirtis. 

Projekto „Tęsk“ ekspertė, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto projekto vadovė, modulio studijų kuratorė Rima Aleknavičiūtė-Stasiulė filme pasakoja su kokiais sunkumais susiduria pradedantysis mokytojas ir kaip svarbu jausti palaikymą bei laiku sulaukti pagalbos. 

Projekto „Tęsk“ ekspertų grupės vadovas, Mykolo Romerio universiteto Edukologijos ir socialinio darbo instituto profesorius, Mykolo Romerio universiteto senato pirmininkas prof. dr. Romas Prakapas filme atsako į klausimus, kas ir kaip organizuoja pedagoginę stažuotę, ką pradedančiajam pedagogui privalu padaryti savarankiškai, ir kas gali padėti įgyti patirties stebint kitų profesionalų darbą. 

Vilniaus Gedimino miesto mokyklos pradedančioji mokytoja Paulina Balčėtytė, mokytoja-mentorė Eva Juzefovič ir mokyklos direktorė Simona Boguckienė papasakojo, kaip vyksta pedagoginė stažuotė jų mokykloje. 

Nacionalinė švietimo agentūra. 
2022-07-21

0 komentarai (-ų):